Referat fra Generalforsamling for Jazz i Thy den 24.april 2018
Dagorden for den ordinære generalforsamling:
- Valg af dirigent
- Valg af referent
- Bestyrelsens beretning
- Fremlæggelse og godkendelse af regnskab
- Forslag fra medlemmerne
- Fastsættelse af kontingent
- Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant
- Valg af revisor og suppleant
- Evt
Ad 1: Annette Hegnhøj valgt
Ad 2: Irene Vils valgt
Ad 3: Bestyrelsens beretning:
- Aktiviteter: Der blev afholdt 15 arrangementer/koncerter i 2017:
Jesper Thilo All Stars 158 tilhørere
Michael Bladt 59
Bobo Moreno og Northwest Big Band 149
Chr. Vuust og Pablo Held 49
Blanco & Negro 103
Line Mortensen, Hanstholm 55
Wild Stompers, frokostjazz 52
Bremer & MacCoy, Alivefestival
Kathrine Windfeld Big Band 113
Wild Stompers, Stenbjerg 74
Grarup All Stars 105
Jan Harbeck 77
Liane Carroll 116
KutiMangoes 70
Martin Schack 107
Tilhørere: Til de traditionelle koncerter i Plantagehuset holder tilslutningen til den gode side. Jazzbuffeterne trækker helt klart flere til. Også tilfredsstillende fremmøde til de lidt anderledes arrangementer, som må betragtes som vellykkede.
Gennemsnit: 92 (Traditionelle: 101, andre: 60)
- Økonomi:
Regnskabet viser et resultat på minus 15.000 kr., hvilket skyldes jubilæumsarrangementet, hvor vi valgte at bruge af vores opsparede midler for at markere de første 10 år i Jazz i Thy.
Kontingenter: Over 200 medlemmer a 150 kr.
Entréer med faste, nedsatte medlemspriser og unge-rabatten virker efter hensigten. Jubilæumskoncerten udløste også flere medlemskaber pga den gratis koncert. Dette gentages derfor i sep. i år.
Da vores deltagelse i Spillestedet Thy holder os økonomisk neutrale i forhold til honorarer og andre musikerudgifter, er vores økonomi bundet op på kontingenter, baromsætning og udgifter til vores egne folk i forbindelse med arrangementerne.
Vi har fortsat et godt samarbejde med Sparekassen Thy, der trykker alt vores materiale.
- Fremtid:
Der planlægges 15 arrangementer i 2018 under Spillestedet Thy. Som sagt, er økonomien ændret fundamentalt, da Spillestedet Thy også i 2019 afholder samtlige udgifter og får entreen. Vi kan lave fortjeneste på barsalget. Vi booker uændret, og går lidt friskere ind i arrangementer, vi måske ikke ellers ville lave.
Samarbejdet med Madværkstedet er kommet godt i gang. Vores mange aktiviteter stiller store arbejdsmæssige krav til vores bestyrelsesmedlemmer samt ægtefæller. Kan vi fortsætte – eller skal vi hente bistand fra egne medlemmer eller Spillestedet Thys frivillige?
Tak til bestyrelsen og ægtefæller for arbejdsindsatsen i 2017.
Kommentarer til beretningen:
PR materiale: Skal der laves enkelte plakater i A2 størrelse? Elektroniske plakatsøjler evt. i samarbejde med Spillestedet?
Max på antal billetter i forsalg i Plantagehuset: 120.
Benyttelse af Spillestedets frivillige kan være aktuelt ved koncerter andre steder end Plantagehuset. (eksempelvis: Musikteatret, Teutonersalen).
Evaluering af fællesspisningen inden koncerterne.
Beretningen tages til efterretning.
Ad 4: Regnskabet blev fremlagt og godkendt uden kommentarer.
Ad 5: Indkomne forslag.
Der var ikke indkommet forslag.
Ad 6: Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 150 kr. årligt.
Vedtaget.
Ad 7: 3 bestyrelsesmedlemmer på valg. Hans Henrik Hust, Gunner Roed og Ole Andersen.
Hans Henrik Hust, Ole Andersen og Lars Himmelstrup blev valgt.
Som suppleant valgtes Gunner Roed
Ad 8: Asger Sylvest Pedersen og Mona Hansen blev genvalgt som henholdsvis revisor og revisorsuppleant.
Ad 9: Evt.
Der udtrykkes tilfredshed med repertoiret.
Forslag: koncert med vibrafon.
Dato: 24.04.2018
_________________________ ___________________________
Irene Vils, referent Annette Hegnhøj, dirigent